|
Програмовий зміст:
ознайомити дітей із тим, що хліб — це цінний продукт харчування, це святиня народу;
навчити малювання колосків і колосся пшениці, — рослини, з якої отримують борошно для випікання хліба;
ознайомлювати з давніми традиціями випікання хліба,
дати знання про піч, її властивості;
розширювати знання про працю хліборобів;
навчати цінувати працю, вчити берегти хліб, поважати людей, які його вирощують.
|
Матеріали: копії картин і фотографій із зображенням хлібного поля, колосся пшениці, хлібних виробів; дидактичні заготовки для навчання малювання колосків; олівці, гумки, фарби, вода, дошка, крейда, пензлики.
Хід заняття
Вихователь (читає вірш).
«Хліб, як сонце», — каже мати,
«Хліб, як сонце», — каже тато,
«Хліб, як сонце», — кажуть люди.
Хліб, як сонце, — завжди буде.
Здавна існує традиція зустрічати гостей хлібом. Хліб — це святиня нашого народу. Для чого ж нам потрібен хліб? Чим пахне хліб?
Пахне хліб, як тепло пахне хліб
Любов’ю трударів і радістю земною,
І сонцем, що всміхається весною,
І щастям наших неповторних діб —
Духмяно пахне хліб.
Багато праці потрібно докласти, щоб з маленької зернини до нас на стіл потрапив пухкий запашний хліб. Звідки ж до нас приходить хліб? Ви про це дізнаєтесь, якщо розгадаєте загадки.
Ходить полем з краю в край,
Ріже чорний коровай.
— Що це? (Трактор оре землю.)
— А хто працює на тракторі? (Тракторист.)
Робота за картиною «Хлібне поле».
Вихователь. Ось таке поле влітку. Спочатку зерно буває зеленим, а потім достигає і стає жовтим. А про що ця загадка?
Золотавий та вусатий,
В ста кишенях сто маляток. (Колосок.)
— А коли збирають хліб? Давайте подивимось, яка ж сільськогосподарська техніка допомагає людям збирати зерно.
Робота за картиною «Комбайн молотить зерно»
Бесіда про те, як випікають хліб, куди його потім везуть. Діти пригадують прислів’я про хліб.
Вихователь. А ви знаєте, як у давнину випікали хліб? У кожній хаті була піч, нею обігрівали житло, в ній варили їжу, випікали хліб. Піч тримали завжди в чистоті. Із нею пов’язано багато повір’їв і звичаїв. Випікання хліба — тривала і складна праця. Спечений хліб клали на чистий рушник. А коли починали їсти, хліб хрестили.
А тепер давайте навчимося малювати хлібний пшеничний колосок
Вихователь
- роздає кольорові картинки із різним зображенням хлібного колосся і дидактичні заготовки для малювання колосків.
- на дошці показує основні навички малювання стебла, зернинок, вусиків пшениці.
Діти малюють на своїх робочих місцях.
Вихователь поправляє по черзі за кожним столом.
Підсумок
Вихователь. Що нового ви дізналися? Чи навчилися малювати колосся пшениці? Чи змінилося у вас ставлення до хліба?
— Завершимо наше заняття прислів’ям «Хліб — усьому голова».
|